Вивчити англійську, підвищити рекламні показники, масштабувати бізнес — чому такі цілі не працюють? Здається, поставити мету дуже легко: варто лише записати те, до чого прагнете — і все. Відтак, усе залишається десь на сторінках планеру, а ми розчаровано розводимо руками — нічого не вдієш!
Система постановки цілей SMART застосовує задані критерії, аби оптимізувати як бізнес-завдання, так і персональні цілі. Отож, як правильно формулювати мету?

Абревіатура SMART означає:
- SPECIFIC — конкретний
- MEASURABLE — вимірюваний
- ATTAINABLE — досяжний
- RELEVANT — актуальний
- TIMEBOUND — своєчасний
Specific (S) — Конкретний
Конкретна ціль має бути позбавлена абстракції та загальних висловів. «Збільшити дохід від реклами» — неконкретна ціль, на відміну від «збільшити дохід на 10% від реклами протягом пів року». Конкретною метою може бути залучення 1 клієнта на тиждень протягом місяця та ін. Якщо «хочу підвищити обсяг продажів», то за допомогою чого? На цьому етапі варто задати собі такі питання: «Чого я прагну отримати?», «Хто допомагає в реалізації мети?», «На які ресурси ми розраховуємо?».
Measurable (М) — Вимірюваний
Ціль повинна визначатися за певним критерієм: грошовим, відсотковим та ін. Так легше побачити прогрес та зрушення в роботі. Кількісні та якісні зміни можна відслідкувати за цілком чіткими показниками: ідеться про число вивчених слів, бажаний розмір одягу, кількість опублікованих робіт і т.д. Якщо виникає проблема, можна розробити власну шкалу вимірювання.
Attainable (A) — Досяжний
Цей критерій характеризує можливості та ресурси: знання, фінанси, навички — зважаючи на попередню внутрішню та зовнішню аналітику. Важливо взяти до увагу всі фактори, що можуть вплинути на мету: економічні, політичні, соціальні, репутаційні — для бізнесу, особистісні — для персональних цілей. Якщо минулого місяця трафік сторінки збільшився на 5%, то чи варто ставити за мету 25%?
Relevant (R) — Актуальний
Наші цілі не існують у вакуумі, а постійно зазнають впливу сучасних тенденцій та трендів. Для правильної постановки мети потрібно зрозуміти, чи не йде вона у розріз із загальною політикою організації/компанії, чи підходить корпоративним/індивідуальним цінностям? Її реалізація буде відповідати поточному стану справ?
Timebound (T) — Своєчасний
Наявність дедлайну — чи не найважливіший критерій. На який проміжок часу ви розраховуєте: тиждень, місяць, рік? Якщо не зазначити часове обмеження, то завдання може загубитися під тиском інших справ.