Дональд Міллер у своїй книзі «Створи StoryBrand. Розкажи історію бренду, і тебе почують» пропонує формулу сторітелінгу, яка допоможе зрозуміти психологічні мотиви споживача, побудувати модель поведінки компанії та пришвидшити її просування. Ми вже звикли до сторітелінгу як до маркетингового інструменту в соціальних мережах, але чому він важливий для брендингу?
Про мистецтво історій та його вплив на людей відомо вже давно, нас щосекунди оточують різні сюжети: від фільмів та книг до сторіз в Інстаграмі. Наш мозок постійно намагається пов’язати все докупи і перетворить на один епізод. Чому одні компанії успішніші за інші? За ними стоїть історія, де споживач знаходить себе та готовий іти до кульмінації та розв’язки — взаємодії із брендом.
Які 7 основних елементів створюють історію бренду?
Герой
Головний герой StoryBrand’у — клієнт, який має певну потребу.
«Визначивши, хто саме наш споживач. ми маємо спитати себе, чого споживачі хочуть стосовно нашого бренду. Каталізатором кожної історії є мета, якої бажає досягти герой».
Має проблему
«Говорячи про проблеми, з якими стикається наш клієнт, ми поглиблюємо клієнтський інтерес до всього, що пропонуємо».
І зустрічає наставника
«Наставник повинен мати саме цей “подвійний удар” — розуміння й авторитетність, — щоб спрямувати вперед героя і його історію».
Який дає йому план
« […]споживачі хочуть знайти чіткий шлях до дій, який ми їм роз’яснимо, не залишивши жодного незрозумілого моменту щодо того, як вести справу з нашою компанією».
І закликає до дії
«Доки ми не закликаємо клієнтів до дії, доти вони просто спостерігають за нами […]».
Яка допомагає вберегтися від поразок
«Якщо я, купуючи ваш продукт, нічого не втрачаю й не отримую, я не буду його купувати. А навіщо?».
Яка приводить до успіху
«Ми повинні завжди казати клієнтам, як зміниться їхнє життя, якщо вони придбають наш продукт чи послугу».