«Я перемагала на олімпіадах з англійської мови в Україні, але майже не розуміла англійців. У мене була мрія навчатися в англійському університеті, але я розуміла, що це надзвичайно дорого і складно. Я безмежно закохалася, але була впевнена, що ми ніколи не одружимося», – Ольга Фенова, засновниця Anglia Consulting, підприємства, що займається комплексною підтримкою бізнесу і стартапів у різних сферах його існування. В інтерв’ю Ольга розповість про свій шлях до успіху у привабливій, але такій загадковій Великобританії. Як бонус, на Вас чекає декілька життєвих порад щодо бізнес-починань, які обов’язково у пригоді для Вашого майбутнього бізнесу!
Як давно Ви приїхали у Великобританію і яким чином Ви знайшли себе тут як професіонала?
У 19 років я взяла академічну відпустку і вирушила в Англію на мовні курси за тисячі миль від рідних і друзів. Я була повна любові до величного Лондона і жагою тут залишитися, але водночас страждала від самотності. Я перемагала на олімпіадах з англійської мови в Україні, але майже не розуміла англійців. У мене була мрія навчатися в англійському університеті, але я розуміла, що це надзвичайно дорого і складно. Я безмежно закохалася, але була впевнена, що ми ніколи не одружимося.
Попри всі мої обмежувальні переконання юності, у Лондоні я швидко зрозуміла, що якщо витрачати 4 години в день на вивчення англійської, то швидко починаєш розуміти навіть шотландців. І якщо працювати на трьох роботах по 17 годин на добу, то заробити на навчання в університеті можливо. Не просто, але можливо! А головне – коли ти просто припускаєш, що всі обмеження лише у твоїй голові, і при тому ти готова працювати та навчатися не шкодуючи себе, то обставини складаються дивовижним чином. Дехто називає це вдачею.
За 17 років в Англії я здобула ступінь магістра в топовому університеті University College London у галузі бізнес-економіки, отримала післядипломну фінансову освіту в Birkbeck College, University of London, престижну професійну бізнес-кваліфікацію ACA і членство в Інституті Присяжних Бухгалтерів Англії й Уельсу, професійну кваліфікацію у галузі менеджменту проєктів і досвід роботи, про який я не могла навіть мріяти.
Ні, це не було легко. І ні, я не геній, і, насправді, я маю дуже ординарні здібності. До моїх досягнень мене привели три речі: наполегливість, терпіння і невпинне бажання росту.
Сьогодні я є досвідченим аудитором і податковим консультантом, експертом з фінансового контролю і ризиків, а також скарбником-волонтером благочинної організації у сфері освіти. Я є засновницею групи компаній професійних послуг у Великобританії в галузі бізнес-консультування, аудиту, податкового та імміграційного права та бухгалтерських послуг. Разом з командою ми допомагаємо підприємцям і стартапам досягати поставлених бізнес-цілей у Великобританії – країні, де зареєструвати компанію можна за день, де є передбачувані і прозорі правила, де регуляторне середовище не стримує розвиток бізнесу, а навпаки, у цей складний час підтримує його з допомогою певних податкових пільг, грантів і безвідсоткових кредитів.
І я таки вийшла заміж за людину, у яку закохалася на третій день приїзду в Англію. У нас двоє дітей, спільні мрії, будиночок в англійському традиційному селі в передмісті Лондона, де звучить п’ять різних мов і до карантину не зачинялися двері для гостей з багатьох куточків світу.
Що мотивувало розпочати власний бізнес? І чому обрали цю нішу?
Я хотіла мати можливість багато подорожувати та займатися улюбленою справою у зручному для себе ритмі в наймиліших серцю місцях планети – у Львові поруч з батьками, яким я безмежно вдячна, на грецьких островах та у швейцарських долинах.
На початку своєї аудиторської кар’єри у PwC (PricewaterhouseCoopers) мені пощастило працювати з великою кількістю компаній різного розміру та подивитися як там влаштовані ключові процеси. Це були такі гіганти як TUI, Tesco, Sony, Kodak, Asos, а також менші за розміром, але дуже успішні компанії. Потім я перейшла працювати у фінансовий відділ найбільшої британської компанії у сфері готельно-ресторанного бізнесу Whitbread Plc, де управляла відділом внутрішнього аудиту. Саме там прийшло розуміння, що я можу бути не тільки частиною великих бізнес-процесів, але і використати свої знання і досвід для допомоги індивідуальним клієнтам у розвитку їх бізнесу.
Зараз мій робочий тиждень навпіл поділений між роботою у великому бізнесі та побудовою процесів у власному. Я працюю як експерт з фінансового контролю у цікавому проєкті впровадження ERP і вимог SOX у найбільшій британській мережі кав’ярень, яку не так давно купила компанія Coca-Cola. Водночас я особисто веду україномовних клієнтів, які починають свій підприємницький шлях чи розвивають уже успішний міжнародний бізнес з представництвом у Великобританії. Для мене це велика честь і задоволення.
На які труднощі натрапляли на початку свого бізнесу та як їх здолали?
Найскладнішим для мене було те, що для власної справи доводиться бути восьминогом-жонглером і з нуля вибудовувати всю інфраструктуру бізнесу, про яку раніше навіть не замислювалася! У корпоративному світі моїми IT проблемами займалися сервісні центри IBM і Fujitsu по дзвінку, а пошуком працівників в команду – топові лондонські рекрутери. Чим займається відділ маркетингу, я взагалі слабо уявляла. Є рекламні кампанії на радіо, ТБ і пресі – так і має бути! А тут все доводилося робити самостійно. І хоч все це займає багато ресурсів, ці багатогранні нові навички та комерційна обізнаність реального нового бізнесу, а не величезних корпорацій, краще будь-якого курсу MBA.

Якими методами налаштовуєте себе та свій день на успіх?
Я багато планую і вірю в силу маленьких кроків і корисних звичок. Такими звичками для мене є читання щодня, медитація, щоденник вдячності, йога. Для планування використовую календар, не тільки для зустрічей, але і для окремих завдань. Але головне при цьому зберігати гнучкість, особливо, коли є діти, і не забувати, що крім роботи є інші важливі сфери життя. Потрібно зберігати баланс.
Чого насправді Вам не вистачало на початку будування Вашої кар’єри?
На початку своєї кар’єри мені найбільше бракувало впевненості у собі. Я знаходилася в оточенні випускників топових приватних шкіл Англії та представників певних соціальних класів. Для моїх колег англійська була першою мовою. Я не розуміла їх гумору й у мене дійсно часто було відчуття меншовартості. Зараз я усвідомлюю, що завжди є хтось розумніший, успішніший, цікавіший, і якщо професійне оточення своїми успіхами не мотивує тебе на більші досягнення – час змінити таке оточення.
Які б поради Ви дали жінкам, дівчатам, які лише починають свій
підприємницький шлях?
- Зрозумійте, чим Ви хочете займатись і чому. Полюбіть цифри, які Вам доведеться опанувати для планування, управління та розвитку бізнесу.
- Не бійтеся починати. Можна все життя витратити на вагання, а можна діяти. Навіть маленькі дії призводять до великих результатів, головне – послідовність.
- Постійно навчайтеся – це допоможе бути конкурентними та підняти рівень Вашої майстерності.
- Не забувайте переглядати свої стратегічні пріоритети, ризики та цілі – це допомагає фокусуватися на основних речах і не зійти зі шляху.
Мініреклама бренду
Мої особисті контактні дані: Ольга Феньова, тел: 00447428550535; Olha.fenova@hotmail.com; @pro_biznes_v_anglii
Anglia Consulting (www.anglia-consulting.com) – комплексна підтримка бізнесу і стартапів з питань фінансового планування, фінансових і операційних контролів, імміграційного права, оптимізації податків та бухгалтерії в Великобританії.
Anglia Accounting (www.anglia-accounting.com) – бухгалтерські послуги і податкове консультування для україномовних і російськомовних підприємців у Великобританії.
All limitations were in my head
“I won English language competitions in Ukraine but could hardly understand Brits. I really wanted to study in a British University but did not believe it was possible because it was too expensive and difficult. I desperately fell in love with a man I knew I would not be able to marry,” – shares Olha Fenova, the founder of Anglia Consulting, created to provide support for start-up in different fields of its functioning. In the interview, Olga will share her path to success in an intriguing but mysterious Britain. As a bonus, you are to find some prudent tips regarding your future business!
When did you come to the UK and how did you establish yourself professionally?
Being 19, I travelled thousands of miles away from family and friends to come to the UK to improve my English. I fell in love with London but at the same time I felt very lonely. I won English language competitions in Ukraine but could hardly understand Brits. I really wanted to study in a British University but did not believe it was possible because it was too expensive and difficult. I desperately fell in love with a man I knew I would not be able to marry.
With all the limiting beliefs I had when I came to London I soon realized that if I spent 4 hours a day learning English I could even understand Scottish accent which I found the hardest, and if I managed to work 17 hours per day between three jobs I could even save for University fees. It was not easy, but it was possible. What was more important – I realizaed that all limitations were in my head, and because I was prepared to work and study really hard – circumstances changed in my favour. Some people call it luck.
In 17 years in the UK I managed to get a Master’s Degree in Business Economics from University College London, graduate diploma in Finance from Birkbeck, University of London, ACA professional qualification and a membership in the Institute of Chartered Accountants of England and Wales, Project Management professional qualification and work experience I thought I could only dream of.
Today I am an experienced auditor and tax adviser, financial controls and risks expert, and a volunteer Treasurer of a local education related charity. I am a founder of a group of professional services companies in the UK offering business consulting, audit, tax, accounting and immigration law advisory services. My team and I help start-ups and established businesses achieve their business goals in the UK – country where it takes one day to register a company, where rules and regulations are clear and reasonable, and at this difficult time the regulatory environment supports business development through tax incentives, grants and interest-free loans.
I also did marry that man I fell in love with as soon as I came to the UK. We have two sons, share goals, dreams, and a cosy home in a tiny beautiful village just outside London, where five languages are spoken and visitors are always welcome.
What was your motivation for starting a business?
I wanted to be able to travel a lot and do what I love for living while being flexible and able to work from places I love the most – in beautiful Lviv where my parents live, from my favourite Greek islands and Swiss countryside.
At the beginning of my audit career in PwC I was lucky to work on a portfolio of clients of various sizes and understand their key processes and controls. Those were established large companies such as TUI, Tesco, Sony, Kodak, ASOS, but also smaller family run business that were just as successful in many ways. Later on I moved to the largest UK hospitality company Whitbread Plc as an internal audit manager and that’s where I realised that in addition to having a role in large business processes I wanted to use my skills and experience to help individual clients with their business development goals and make a real difference.
At the moment my working week is split between working in a large business and building up my own. I work as a subject expert on a very exciting ERP and SOX implementation project in the largest coffee chain in the UK which was recently bought by Coca-Cola. At the same time, I manage my own portfolio of Ukrainian clients who are either at the start of their business journey or are already well-established successful international businesses with a permanent establishment in the UK. For me it is an honour and pleasure to do this.
What were key challenged you came across at the beginning of your business journey?
The most challenging aspect of starting a business for me was having to juggle multiple things at the same time and build business processes I previously had no exposure to. In my corporate career all IT problems were taken care of by IBM or Fujitsu service centres and new team members search was dealt with by the best London recruiters. I had no idea about what our marketing departments did either – I took adverts on TV, radio and press publications for granted. For your own business you need to put all these different hats on. It takes time and other resources but in the end all these new skills and commercial awareness around a new small business or start-up is more rewarding and beneficial than having an MBA.
How do you set yourself and your day for success?
I do a lot of planning and believe in the power of small steps and good habits. My good habits include daily reading, meditation, gratitude journal and yoga. I use calendar a lot not only for meetings but for individual tasks. But at the same time as a parent I know that I need to remain flexible and maintain a good balance.
What did you really lack at the beginning of your career?
At the very beginning of my career I really lacked confidence. I was in the environment of top private schools graduates and representatives of certain class. My colleagues were exceptionally bright, English was their first language, and I didn’t even get most of their jokes. I felt like I was not good enough. Now I know that there is always someone smarter, more successful and impressive. In fact, that’s a good thing. If you are not challenged to achieve more by people in your professional environment – it is not the right environment to be in.
What advice would you give to women who are just stating their business?
- Be clear of what exactly you want to do and why. Get an understanding of the numbers that are crucial for planning, managing and growing your business.
- Do not be afraid to start. You can spend a life procrastinating and doubting, or you can just start doing. Even tiny actions lead to significant results if you are consistent.
- Keep learning – this will help you remain competitive and expand your expertise.
- Evaluate your strategic objectives, goals and risks on a regular basis. This helps focus on priorities and stay on track.
Contact details
My personal contact details: Olha Fenova MA ACA; Tel: 00447428550535; Olha.fenova@hotmail.com; @pro_biznes_v_anglii
Anglia Consulting (www.anglia-consulting.com) – integrated business, finance, taxation and immigration law advisory for start-ups and established businesses in the UK.
Anglia Accounting (www.anglia-accounting.com) – a firm of qualified Chartered Accountants and Tax Advisers for Ukrainian and Russian speakers in the UK.