+38(050)6630132 businesswoman.if@gmail.com

Мері Кей – одна така в бізнесі

Мері Кей – одна така в бізнесі

У 2000 році Мері Кей Еш була визнана «Найвидатнішою діловою жінкою XX століття» за версією організації Lifetime Television Online.

Цю жінку складно назвати підприємницею, вона заслуговує на те, щоб називатись однією з найуспішніших діячів бізнесу за всю історію США. Заснувавши один з найвідоміших брендів косметики Mary Kay, Inc., вона впровадила разом з тим і унікальну філософію ведення бізнесу, що надихає і сьогодні.

Майбутня легенда бізнесу, в дівоцтві, Мері Кейтлін Вагнер народилася 12 травня 1918 року в американському штаті Техас. Сім’я дівчинки жила в постійних злиднях через те, що всі тяготи по утриманню сім’ї лягли на її маму, Лулу Вембер Хастингс Вагнер. Жінка працювала в ресторані по 14 годин на добу, але грошей не вистачало через хворобу батька Едварда Олександра, яка прикувала його до ліжка. Через завантаженість матері, всі домашні клопоти лягли на плечі дівчинки.

Коли Мері Кей виповнилося 16 років, вона швидко вийшла заміж за Бена Роджерса, який працював на автозаправній станції. У шлюбі у пари народилося 2 сина і 1 донька. Однак сімейне життя тривала лише 11 років, коли повернувшись з Другої світової війни, Бен поставив Мері Кейтлін перед фактом, що хоче розлучитися.

Залишившись однією з дітьми, 27-річна Мері Кейтлін влаштувалася торговим агентом в компанію «Stanley Home Products». Робота в компанії прямих продажів з гнучким графіком дозволяла їй поєднувати роботу і приділяти достатньо часу дітям.

ПОЧАТОК ДО ПОЧАТКУ

Можливо, Мері Кей так би і залишилася працювати в «Stanley Home Products», якби не конфлікт з керівництвом. Після 28 років успішної кар’єри в компанії, Мері звільняється через те, що обіцяне підвищення дали не їй, а її учневі. Як аргумент було те, що з поставленими завданнями краще впорається чоловік.

Така гендерна дискримінація підштовхнула жінку до ідеї написання своєї книги про роль жінок в сфері бізнесу. Мері Кейтлін умовно розділила книгу на дві частини: в першій частині вона описала які корисні знання вона винесла, працюючи в компанії, а в другій частині – пропонувала зміни, що необхідно запровадити в компанії для комфортних умов роботи жінок. Працюючи над книгою Мері Кейтлін усвідомила, що не хоче обмежуватися лише печаткою про ідеальний бізнесі. І коли книга була написана, жінка вже була сповнена впевненості, що написане вона хоче втілити в життя самостійно, зробивши одним з головних тез компанії Мері Кей важливість рівної оплати за рівну працю. Саме співробітників, а не цифри в бухгалтерських звітах Мері Кей вважала головним активом компанії.

На момент запуску бренду їй було вже 45 років, а в кишені було лише $ 5 тис. Довго не думаючи над напрямком роботи компанії, Мері Кей зв’язалася з Овой Спунморе, з якою була знайома працюючи в «Stanley Home Products». Все тому, що батько Ови розробив формулу крему для пом’якшення шкіри рук, яку Мері Кей викупила за 500 $, а решту грошей інвестувала в компанію прямих продажів.

У процесі запуску власної компанії, Мері Кей планувала вдруге вийти заміж за хіміка Джорджа Артура Халленбека, який мав займатися веденням фінансів в майбутній компанії, поки сама Мері буде відповідальна за продажі. Але незадовго до відкриття Джордж Артур помирає від інфаркту й фінансовими питаннями молодої компанії вирішує займатися син Мері від першого шлюбу, Річард.

На дворі 13 вересня 1963 рік, п’ятниця, в місті Даллас відкривається перший магазин «Beauty By Mary Kay». Разом з Мері Кей і її сином, в першому магазині працювало 9 продавців-жінок, які продавали 5 типів товарів: гель для вмивання за $ 2, нічний крем за $ 4.95, спрей для обличчя за $ 3.50, денний зволожуючий крем за $ 1.50 і маска за $ 4.

Але головна ідея і причина успіху компанії полягала в кольорі упаковок продуктів – вони були рожевого кольору. У 60-ті роки більшість ванних кімнат американських будинків були пофарбовані у білий колір. А рожеві упаковки послугували б окрасою туалетних столиків жінок.

ТІЛЬКИ ПЕРЕМОГА, ТІЛЬКИ ПРИБУТОК

Незважаючи на те, що перший час вся команда працювала по 14 годин на добу – це принесло свої плоди вже через три місяці в розмірі $ 34 тис., а перший рік компанія закінчила з прибутком в $ 198 тис. І з кожним роком прибутки Мері Кей тільки зростали . Незабаром до компанії приєднався і другий син Мері, який став завідувати складами.

Вже на другий рік існування компанія заробила перший мільйон. 8 років знадобилося Mary Kay, Inc, щоб не тільки завоювати любов американських жінок, але і звернути на себе увагу жінок з усього світу.

У 1971 році компанія Мері Кей вперше виходить на міжнародний ринок з представництвом в Австралії. За нею відкрилися офіси в Європі та Азії. Сьогодні компанія продовжує працювати майже в 40 країнах світу. Кількість активних консультантів досягає більше двох мільйонів чоловік, а річний оборот становить $ 2,6 млрд.

Компанія як і раніше успішна, але вже на чолі з сином Мері Кей, Річардом. Головна бізнес-леді минулого століття пішла з життя 22 листопада 2001 року на 83 році життя.

У 2017 році прибуток компанії Mary Kay, Inc. склала $ 3,5 млрд, що допомогло зайняти їй 5 сходинку в списку Global 100 – рейтингу компаній, що займаються прямими продажами.

БІЛЬШЕ ПРЯНИКІВ

Головним секретом успіху компанії вважається не стільки унікальна рецептура продуктів бренду, скільки розроблена схема їх продажів, а також заохочення консультантів за добре зроблену роботу. Наприклад, на ранніх етапах розвитку консультантам, які були лідерами продажів, дарували костюми, зшиті за спеціальними моделями. А з 1969 року Мері Кей нагороджує п’ятьох лідерів новими автомобілями «Кадилак» відтінку ніжно-рожевих рум’ян, який є фірмовим кольором компанії.

Ще одним символом успіху компанії стала діамантова брошка у вигляді джмеля. Цей символ був обраний не просто так: джміль не може літати, бо його тільце занадто важке, а крила маленькі. У відповідь на такі зауваження Мері Кей говорила: «На щастя, джміль нічого про це не знає. Ми в компанії вчимо людей, як розправити крила і самим полетіти ».

Основний принцип формування ідеї в тому, щоб мотивувати жінок предметами, які може дозволити собі не кожна жінка, але напевно кожна про них мріє.

Яскравий приклад її дій підтверджувався і силою слова. За життя вона написала 4 книги, які згодом стали бестселерами і були розібрані на цитати. Своїм прикладом вона надихала і продовжує надихати мільйони жінок по всьому світу. Ще за життя вона потрапила в Національний зал слави бізнесу журналу Forbes, успішну бізнес-модель компанії Mary Kay, Inc. вивчають в Гарвардській школі бізнесу. Але однією з найцінніших нагород для Мері Кей була престижна премія Гораціо Елджера, яку присуджують видатним особистостям в нашому суспільстві, які досягли успіху всупереч негараздам.