Молода та амбітна чернівецька дівчина Ірина Пістрюга, що проживає в Івано-Франківську, працювала вчителькою молодших класів, а зараз є популярною блогеркою. Нам вдалося дізнатися про її початок шляху, шалений саморозвиток, сильні сторони інстаграму з аспекту бізнесу. Чи вважає Ірина себе бізнеследі – далі в інтерв’ю.
Ірино, до блогерства Ви працювали вчителькою молодших класів. Чи вдавалося спочатку поєднувати ці дві діяльності?
Спочатку, звичайно, так. Пощастило, що мій клас навчався в другу зміну, і я створювала контент у вільний від роботи час, хоча його було дуже мало. Батьки дітей, як і самі учні, ставилися до моєї додаткової зайнятості нормально, окрім дирекції школи. Пам’ятаю той день, коли мене поставили перед вибором: видаляти сторінку або закривати її та видаляти всіх, хто стосується школи.
Блог розвивався, різні зйомки та пропозиції. Настав час вибору, де все було на користь інстаграму. Стабільність чи свобода? Я вирішила зробити крок у невідомість. «До школи будь-коли зможу повернутися», – втішала себе. Хоча перші дні емоції давали своє. Я щиро плакала, адже ще в дитинстві мріяла стати вчителем, і в мене чудово виходило. Думаю, колись я повернуся до школи. А, можливо, колись відкрию й свою.

Що саме Вас зацікавило в протилежній професії? Чому саме блогерство?
Буду відвертою, стати блогером – не було моєю ціллю. Спочатку знімала відео та надсилала друзям. Всі наполягали на публікації. Розважальний контент, який підіймає настрій. Так і з’явилися перші публікації. Знаєте, це як жарти між друзями, але ти публікуєш їх назагал. І тільки з часом зрозуміла, що мене дивляться не тільки мої знайомі. Що ще більше дивувало – вони давали фідбек, і їм подобалось те, що я роблю. Це запалювало мене робити більше та краще.
Про те, що це повноцінна робота, професія й те, що це в майбутньому може приносити мені дохід – я не замислювалась. Якщо подумати, блогерство схоже до вчителювання. Те ж саме навчання, передача досвіду, ситуації, які виховують особистості та, звісно, мотивація різносторонньо розвиватися. Тому свобода, творчість та реалізація ідей стали вагомою перевагою у виборі.
Чому ще, окрім інстаграму, Ви приділяєте більше уваги, ніж зазвичай?
Якщо назвати одним словом – саморозвиток. Я люблю навчатися. Це в мене з дитинства. Досі я багато вкладаю у свій розвиток, бо вірю, що людина має з кожним днем ставати кращою версією, ніж була вчора. Книги, медитації, танці, спорт, курси, вивчення іноземних мов, благодійність, підкорення гірських вершин. От нещодавно почала займатися темою екологічності та озеленення. Я стала інформаційним партнером «Greening of the Planet», і ми висадили п’ять з половиною мільйонів дерев у всьому світі. Зараз думаємо над новими та креативними ідеями озеленення, бо важливо віддавати природі все те, що ми беремо в неї.

Заробіток в інстаграмі – це легкі гроші, щоб отримати бажане?
Кожна професія є важкою по-своєму: чи то у фізичному плані, чи в емоційному. В інстаграмі в кожного свій шлях і свій розвиток блогу. Я чимало працюю над контентом – зйомки, що тривають з ранку до вечора, написання сценаріїв, обмірковування контент-плану, стратегій. Це робота 24/7, мозок не відпочиває ні на секунду. Часом ввечері не можу заснути, бо продумую, що треба зняти, як креативно подати ідеї для позитивних відео, тому що аудиторія чекає та спостерігає, немов за серіалом під назвою «життя Ірки Пістрюги». Хочеться віддаватися на максимум.
У моєму інстаграмі величезна частина щирого контенту, не продуманого до деталей. Ти віддаєш багато енергії та сил. Якщо не наповнювати власні резерви (на це не завжди вистачає часу) – просто вигораєш.
Чи зверталися до Вас із питанням – як стати блогером?
Кожного дня в повідомленнях є це запитання. Багато друзів і знайомих просять поради – як почати, що краще знімати, де черпати ідеї. Якщо я бачу потенціал, що людина щиро цього хоче – звичайно ділюсь інформацією, як починала сама, які «закони» інстаграму, які помилки є у всіх початківців. Але важливо розуміти, що це мій шлях і досвід. Чи спрацює це у випадку іншої людини – не точно. Я за індивідуальність і неповторність – тоді воно точно дасть результат.

Які сильні сторони має інстаграм? Напевне, він добрий інструмент для бізнесу?
Варто пам’ятати, що інстаграм – це інформаційний майданчик, де будь-який бізнес може заявити про себе. Більшість людей зараз постійно в інстаграмі. Тому й величезна кількість магазинів, брендів, відомих людей прокачують себе саме тут. Круті колаборації, проєкти, знайомства, зустрічі – майже все моє оточення з’явилось завдяки інстаграму. Він дає змогу розкрити свій потенціал на повну, поділитися з аудиторією своїми думками й творчістю.
Весь мій бізнес – це щоденна робота над власним брендом. Якщо гориш своєю ідеєю, круто її реалізовуєш – Інстаграм тільки допоможе розширитись і знайти однодумців. Ця платформа існує не тільки для втілення своїх мрій і цілей. Вона також втілює в реальність мрії аудиторії, яка навіть не могла повірити в такі дива. Цього року я подарувала автомобіль одній зі своїх підписниць. Їй всього 12, тому оформили документи на батьків. Але хто б міг подумати, що завдяки інстаграму можна робити подарунки не тільки собі, але й людям, яких не знаєш.
Кожного місяця я обираю одну мрію серед підписників і втілюю її в життя. Вже обрано 4 мрії: політ на повітряній кулі, нова гітара та навчання на ній, запис авторської пісні та покупка слухового апарату. Я створила собі рамки, що мрія має не виходити за 10 тисяч гривень, але мрія зі слуховим апаратом так мене розчулила, що потрібно було вийти за них майже в 6 разів.

Чи потрібно власникам бізнесу переходити в Інстаграм?
Так, звичайно. Раніше магазини працювали офлайн чимало років, але тепер розуміють великі плюси інстаграму та реалізовуються тут. Навіть усі бренди перейшли в інстаграм, бо розуміють, що це набагато ефективніше. На телебаченні транслюють один ролик, коли в інстаграмі бренд може працювати з різноплановими блогерами, що генерують різний контент. Аудиторії цікаво дивитися на бренд очима різних блогерів.
Зараз спостерігаємо зворотну тенденцію. Якщо раніше з офлайну переходили в інстаграм, то зараз вкладають багато сил і коштів в онлайн-бізнес, і вже звідти переходять на офлайн. Здається, зараз усі побачили переваги онлайн-бізнесу, тому ще є шанс сісти в останній вагон, поки в інстаграмі не зайняли всі ніші.
Інстаграм – вічний?
Увесь світ переходить в онлайн у зв’язку з останніми подіями у світі. Інстаграм є однією з найпопулярніших соціальних мереж. Це я зрозуміла, коли проаналізувала свою аудиторію та побачила, що в мене не тільки молодь, але й дорослі люди. Навіть мої батьки та бабуся є в інстаграмі.У будь-якому випадку, на заміну інстаграму з’явиться інша мережа.
Онлайн-формат став частиною нашого життя. ТікТок одразу набрав велику популярність, тому поки потрібно максимально використовувати цю можливість у плані розвитку особистого бренду чи бізнесу. Коли ти – бренд, то не так вже й страшно звучить закриття інстаграму. Я впевнена, що зможу знайти нові прояви для своєї творчості.
Чи вважаєте Ви себе бізнеследі, зважаючи на власну діяльність? Можливо, хотіли б нею бути?
Часто кажу, що я не про бізнес, я – про творчість. Але й без бізнесу тут ніяк. Інстаграм – це не тільки про фото/відеоконтент, тут є залаштунки. Це щоденні цифри, прорахування, аналітика, договори, контракти, співпраці з брендами, аналіз свого контенту та трендів, розумних вкладів у розвиток власного бренду.
Уміння поєднати і творчість, і бізнес в одній голові (над чим зараз я працюю) – є чудовим скілом успішної особистості. Я маю цілі та плани щодо власної справи поза інстаграмом, тому далі тільки більше.
Матеріал підготувала Уляна Сторощук
Фото з архіву Ірини Пістрюги