+38(050)6630132 businesswoman.if@gmail.com

Фінанси, податки, доходи як сенс життя

Фінанси, податки, доходи як сенс життя

Податковий та інвестиційний консультант, СЕО міжнародної бухгалтерсько-консалтингової компанії «WeDoITBM» – Олена Матвійчук в інтерв’ю зазначила основні аспекти для започаткування власного бізнесу. Розповіла про важливість формування податкової культури у населення. Про проблеми та перспективи розвитку IT-бізнесу в Україні. Поділилася основними принципами ефективного тайм-менеджменту з читачами.

Олено, цікаво, що саме наштовхнуло Вас на заснування власного бізнесу?

Все моє професійне життя пов‘язане із фінансами. Тому коли я замислилась про власний бізнес у сфері бухгалтерського та фінансового консалтингу – сфера діяльності навіть не викликала у мене жодних запитань. Без перебільшення, для мене – це справа життя, поважаю податки й вчу людей, як платити їх правильно, як розумно розпоряджатися власними фінансами.

До речі, бухгалтерський та фінансовий консалтинг цінується тими, хто зіткнувся вже із проблемами й зрозумів, що за кожну копійку несплаченого податку – врешті решт сплатиш державі гривню. Багато підприємців, особливо ФОПів, й досі вважає, що в Україні не існує ані контролю, ані відповідальності. Але це абсолютно не так. Навіть за останній рік суттєво посилилися вимоги фінмоніторингу в банках щодо звичайних громадян. Україна приєдналася до автоматичного обміну податковою інформацією між країнами, а це значить, що всі заробітки та рахунки українських громадян закордоном будуть абсолютно відомі нашій податковій.

Розпочате 1 вересня цього року пільгове декларування ваших доходів також про це. Хто протягом року не задекларує капітал, після закінчення амністії відповідатиме перед законом. Податківці будуть порівнювати доходи громадян з витратами та способом життя. Купив щось – поясни звідки у тебе доходи. Не пояснив – величезний штраф. У нас проблема в податковій культурі, яка підвищується у населення тоді, коли держава максимально починає займатися питанням легальності прибутків громадян.

З якими питаннями найчастіше до Вас звертаються у межах діяльності «WeDoITBM»?

Наш основний профіль діяльності – це бухгалтерський, податковий та кадровий облік для малого та середнього бізнесу – ТОВ та ФОПів. Окрім цього, у бізнесу та фізичних осіб серед наших послуг затребуваними є інвестиційний консалтинг та консалтинг щодо легалізації та декларування доходів, зокрема отриманих від інвестиційної діяльності (інвестиції в цінні папери, криптовалюту, нерухомість тощо).

Які існують проблеми та перспективи розвитку IT-бізнесу в Україні?

Наразі в Україні було досить сприятливе податкове середовище для підприємницької діяльності у сфері ІТ. 5% єдиного податку і 22% ЄСВ (наразі 1320,00 грн) – це невисокі податки для такої галузі. Подача об’єднаної звітності раз на квартал і додатково подача додатку 1 за рік по ЄСВ. Але не треба було забувати про валютний контроль та фінансовий моніторинг. Тепер ситуація може змінитися. Нещодавно прийняли Закон про «ДіяСity», який дає ряд податкових пільг для ІТ-бізнесу. Але законопроєкт, який описує всю практичну реалізацію таких пільг – тільки прийняли в першому читанні, і він дуже обурив ІТ-спільноту. З одного боку, обмежують роботу компаній-резидентів «ДіяСity» з ФОП: з 2024 року роботу з ФОП обмежують на 50%, а з 2025 – на 75%. А з іншого – поширення податкових пільг буде тільки на фахівців, які в класифікаторі професій іменуються як «професіонали в галузі програмування», але представники індустрії відзначають, що сучасні IT-професії охоплюють не тільки програмування. Тож бачимо, що для IT галузі настають не прості податкові часи. Але законодавець має пам‘ятати: чим складніше працювати офіційно – тим легше галузі працювати «в сіру».

Олено, хотілось би почути від Вас поради щодо того, як розпочати власний бізнес і на що першочергово потрібно робити акцент.

Не буду зараз говорити Вам мотиваційні речі про «успішний успіх». Зазначу доволі прагматичні аспекти. На старті потрібен хороший бухгалтер і бажано  юрист. Бо спілкування із податковими органами – непростий челендж в Україні. Краще не допускати податкових спорів. Але вони можуть виникнути просто через якусь дрібну помилку інспектора. І тоді допоможе тільки професійне з точки зору закону та офіційне спілкування. Важливим є детальний бізнес-план та маркетингова стратегія. Не просто на папері.

Яку порадите книгу для покращення фінансової грамотності?

Як абетку – це, звичайно, відомі книги Роберта Кійосаки. Щодо психології фінансової поведінки – раджу Джо Вітале «Як робити гроші». Доволі цікавою тим, хто планує розібратися з власним фінансовим планом буде книга «Kakebo. Японське мистецтво економії грошей за системою Мотоко Хані» або Джесі Мікам «Чотири правила ведення особистих фінансів».

Ви справляєте враження бізнесвумен, яка все встигає. Можете поділитися з нами та читачами секретами тайм-менеджменту?

Є чотири основні принципи ефективного тайм-менеджменту. Це основи, на яких написано тони відповідної літератури. Перша – список справ (фіксуйте час і відповідну справу). Друга – виставляйте пріоритетність справ. Кожен день визначайте найважливішу справу і кидайте на неї більшість ресурсів. Третя – розділяйте великі завдання на малі. Планомірно виконуйте кожне – і побачите, як швидко ви досягнете результату. І четверта – не розривайтесь між сферами задач. Визначте собі певні часи для продуктивної роботи. Знати коли є пік продуктивності – дуже важливо. Він настає у людини через кілька годин після пробудження і триває всього 2-2,5 години. Наприклад, якщо ви встаєте о 7 ранку, то найкращий час для роботи настає приблизно о 8 і триватиме до 10.30. Тож використовуйте його для рішення найбільш пріоритетних та важких завдань.