+38(050)6630132 businesswoman.if@gmail.com

Бізнес як процес творіння

Бізнес як процес творіння

Героїнями інтерв’ю, які є гарними прикладами жінок-лідерок, стали керівниця Київського представництва «DC Privilege» Ярослава Бояркіна та фінансовий директор «DC Privilege» Олена Павелко. Розповіли про те, хто така бізнесвумен і жінка-лідерка. Про тісний взаємозв’язок між бізнесом і духовністю. Про інноваційний бізнес майбутнього та необхідність нових інструментів, парадигм і знань для того, щоб бізнес розвивався в ногу з сучасними тенденціями та технологіями. Поділилися секретами тайм-менеджменту та пошуком балансу між роботою і дозвіллям.

На Вашу думку, якою має бути бізнесвумен, жінка-керівниця?

Ярослава: Перш за все, хочу сказати, що жінки в бізнесі не є якимось надзвичайним віянням ХХІ століття. Вже декілька століть поспіль жінки керують найбільшими світовими підприємствами, згадаємо, наприклад, Елізабет Арден, Коко Шанель, Джуліану Бенеттон, Мері Кей та інших.

Останніми роками кількість жінок-підприємиць зростає в усьому світі. Згідно з даними аналітичної компанії «Global Executive Search Partners», у 2018 році в 75% підприємств у світі принаймні одна жінка займала керівну посаду. А за даними «Grant Thornton International», у 2018 році у 87% підприємств Східної Європи як мінімум одна жінка належала до вищої керівної ланки та 36% підприємств очолювали жінки.

Якщо говорити про Україну, то необхідно зазначити, що останнє національне дослідження, яке проводили Центр «Соціальні індикатори» та Київський міжнародний інститут соціології, де аналізували понад 600 підприємств України, показало, що керівником кожного четвертого бізнесу в нашій державі є жінка. Це свідчить про активну участь жінок в розвитку держави в цілому та підприємництва зокрема.

Водночас однією з проблем жінок у бізнесі й досі залишається гендерна нерівність. За даними міжнародного рейтингу гендерної рівності «The Global Gender Gap Index 2020 rankings», допоки жодна з країн світу не досягла гендерного рівноправ’я. Попереду ‒ Ісландія (з результатом 0,87), Україна ж посіла 59 місце зі 152 країн. Згідно з даними Всесвітнього економічного форуму, для досягнення гендерної рівності у світовій економіці знадобиться ще близько 250 років, а глобальний паритет в оплаті праці, ймовірно, буде досягнуто лише у 2277 році.

Хочу звернути увагу на той факт, що визначення гендерної рівності є центральною проблемою соціальної політики багатьох держав світу, і сьогодні є велика кількість відкритих питань у сфері дотримання законності та рівноправності чоловіків та жінок в усіх сферах життєдіяльності суспільства, а держава працює над створенням умов для всебічного розвитку жінки-підприємиці як особистості, адже трапляється так, що контрагенти чоловіки, особливо іноземці, через різні об’єктивні упередження, все ж таки не готові працювати з жінкою у бізнесі, тим паче з бізнеследі з іншої країни.

Тому сучасна жінка-керівниця має бути не лише освіченою, часто володіти знаннями в декількох галузях, а й знати правила ведення бізнесу в різних державах та розуміти своїх іноземних партнерів.

Олена: По-перше, організованість. Людина, яка не здатна організувати себе, не зможе повести за собою інших.

Впевненість. Якщо я сама не вірю, що можу це зробити, то це транслюватиму й іншим, відповідно, і вони в мене ніколи не повірять.

Вміння бачити майбутнє та аналізувати ситуації, наперед передбачаючи можливі складнощі та уникаючи їх.

Розкажіть про свій робочий день і секрети тайм-менеджменту.

Ярослава: Справді, мій робочий графік є дуже насиченим і часто нефіксованим. Для бізнеследі не існує поняття «вихідні», адже раз по разу саме у вікенд проводяться цікаві заходи та бізнес-івенти, на яких ми представляємо свою компанію або навчаємось, або беремо участь у різноманітних соціальних проєктах. Так само не можливо чітко зафіксувати робочий час протягом конкретного дня, оскільки велика кількість партнерів живе і працює за кордоном в різних часових поясах. Тому перемовини, онлайн-наради, конференції та вебінари можуть відбуватися навіть вночі за київським часом.

Що ж стосується тайм-менеджменту, то ефективною та незамінною порадою для будь-якого бізнесмена тут стануть сучасні інформаційні технології, за допомогою яких можна контролювати усі бізнес-процеси.

Олена: Тут головне правило – все добре обдумати та спланувати. У нашій компанії всі відділення, зокрема й керівництво, планує свій робочий тиждень, сегментуючи його. Таким чином, у п’ятницю можна побачити чіткий злагоджений графік із нарадами та задачами, які не перетинаються та не нашаровуються один на одного. Це і є основні істинні компанії в межах полісистемності.

Зважаючи на те, що ведення бізнесу потребує багато часу, енергії та сили, як знаходити баланс між роботою і дозвіллям? Що для Вас дозвілля взагалі?

Ярослава: Для жінки бізнеследі, та ще й власниці бізнесу, такий стиль життя, з одного боку, є її вільним вибором, зокрема й можливістю для власного розвитку, кар’єри, фінансової стабільності. З іншого боку, поєднання кар’єри з виконанням сімейних обов’язків вимагає наявності багатьох психологічних та ділових навичок, терпимості, зосередженості та відповідальності щодо родини. Як наслідок, українські бізнеследі часто на шляху до мети зустрічаються з труднощами – наприклад, одночасне вирішення численних додаткових завдань, побудова та підтримка репутації, заперечення наявних у суспільстві упереджень, аргументація своєї позиції, переконання контрагентів тощо.

Своє ж дозвілля проводжу в колі родини, з дітьми та близькими, інколи за містом на природі. І почасти саме діти надають мені крила для нелегкої праці та надихають на розвиток. Не завжди вистачає часу на повноцінний сон і відпочинок з родиною, проте, на мій погляд, важливою є якість проведеного разом часу. Тому люблю з дітьми відвідувати виставки, музеї, мистецькі галереї та, як будь-яка жінка, звичайно ходити на фешн-покази та шопінг.

Олена: Дуже важливо зберігати баланс між роботою та дозвіллям. Звичайно, в екстрених ситуаціях потрібно завжди залишатися на зв’язку, але вихідні потрібно присвячувати собі. Наприклад, погуляти з сім’єю в парку. Обожнюю проводити час на свіжому повітрі! Або зайнятись йогою.

Це взагалі одне з моїх хобі, про яке я можу розповідати годинами. Йога допомагає краще відчувати себе та своє тіло, балансові асани дозволяють шукати баланс і в житті, бути гнучкішою в повсякденних ситуаціях. Завдяки йозі легко навчитися бути в моменті, тут і зараз, отримувати задоволення від процесу. Налагоджується контакт з тілом і прийняття себе. І звичайно, покращується фізична форма. Я згодна з фразою «в здоровому тілі здоровий дух».

Дуже люблю подорожувати. Використовую кожну можливість, щоб побачити щось нове.

Обожнюю шити. Для мене це як вид медитації, спосіб розслабитися, зняти стрес і відновитися.

Величезне джерело позитиву – час, проведений з моїми собаками! У мене їх чотири! Найкращий антистрес.

Над чим працює зараз Ваша компанія? Які є проєкти Вашого життя, якими Ви пишаєтесь і хотіли б поділитися з іншими? Розкажіть про них, будь ласка.

Ярослава: Сьогодні наша компанія є одним з лідерів на ринку будівництва в Одесі та Одеському регіоні. За останні роки побудовано та здано в експлуатацію сім сучасних житлових комплексів, що відповідають останнім світовим тенденціям архітектури, енергоефективності та житлового будівництва.

Наразі компанія розробляє нові проєкти, що плануються до втілення в Київському регіоні, в селищі Плюти. Окремо хочу зазначити про наш новий міжнародний проєкт – будівництво котеджного містечка на острові Балі. Це новий напрямок для успішних іноземних інвестицій, яким зможуть скористатися наші співвітчизники.

Олена: Ми пишаємося всіма нашими проєктами. На даний час вже побудований житловий комплекс, де 9 з 15 будинків здано в експлуатацію. Ще три проєкти готуються до початку реалізації, зокрема й за кордоном.

Можна сказати, що іноді ми трішки чарівники, адже це неймовірне відчуття – бачити щасливі очі наших задоволених клієнтів. Розуміти, що ти причетний до здійснення чиєїсь мрії. Давати людині значно більше, ніж вона очікувала, адже в наших проєктах немає неважливих дрібниць. Ми хочемо зробити все якнайкраще та знаємо як, і результат перед вами.

Духовний світ людини. Що таке духовність для Вас? Наскільки вона підсилює і допомагає Вам розвиватися як жінці та особистості?

Ярослава: На мій погляд, духовність є одним з вкрай важливих компонентів сучасної бізнеследі, адже саме жінкам у бізнесі притаманна гнучкість, поступність і делікатність. Сама по собі духовність є категорією людського буття, що зумовлює його трансцендентальний і комунікативний характер, виражає здатність людини до творіння культури та самотворення.

Бізнес – це свого роду процес творіння. Творчі можливості людини як духовної істоти свідчать про її мислення та вольове ставлення до реальності. Саме духовність є тією категорією, що здатна виражати теоретичну, пізнавальну, моральну активність людини, і особливо це простежується в бізнес-середовищі. Можна навести багато прикладів, коли бізнесмен є успішним, проте за ним йде так званий шлейф негативних вчинків, що часто суперечать наявним у суспільстві нормам моралі, релігії та прийнятим діловим звичкам. А там, де є негативна енергія, там духовності бути не може.

Олена: Для кожної людини дуже важливо замислюватися над глобальними речами, жити усвідомлено. У роботі духовність допомагає не перегорати, йти вперед до своїх цілей, правильно розставляти пріоритети, утримувати баланс. Дуже допомагають різні медитації, тренування свого усвідомлення.

Сьогодні всі говорять про інноваційний бізнес майбутнього, що потрібні нові інструменти, нові парадигми та знання. Що з цього приводу думаєте? Як в цьому напрямку працюєте, щоб Ваш бізнес розвивався в ногу з сучасними тенденціями та технологіями?

Ярослава: Загалом коштів на інновації в нашій країні витрачають небагато. За цим показником, Україна на 71-му місці. Однак ми посідаємо 37-й рядок у рейтингу країн, які отримали найбільший профіт від використання інноваційних рішень. Бізнес є головним двигуном інноваційних процесів.

Олена: Важливо розуміти, що без впровадження сучасних технологій у діяльність компанії складно рухатися в ногу з часом. Оскільки для нас важливо досягати максимально можливих результатів. Ми в курсі всіх трендів і новацій. Ми тестуємо, а згодом впроваджуємо кращі рішення для роботи, управління часом співробітників, їхнім відпочинком. У нас передбачені різноманітні корпоративні програми, виїзди на природу, проведення часу в колі «сім’ї» колективу. Адже потрібно зберігати баланс працівників між роботою та життям. Тоді можна захистити їх від перегорання.

Пишаюся своїм колективом, вони справді для мене як сім’я. І наші співробітники для мене як діти. Ми можемо і поговорити, і поплакати, і порадіти разом. Це значно більше, ніж звичайні робочі стосунки. І це відбивається на роботі у вигляді результату.