Асоціація Імпортерів та Експортерів України: «Робимо торгівлю кращою»

«Минулий, 2019 рік став часом, коли з’явилося на світ нове галузеве об’єднання – Українська Асоціація Імпортерів та Експортерів України (UNIA). Поштовхом для створення такої громадської організації стала спільна ідея кількох представників галузі зовнішньої торгівлі в Україні. На цей час Асоціація має сформовані головні цілі діяльності. Також, стратегічний напрямок вже закріплений в основних документах, де йдеться про нашу діяльність. Доповнює цілі та стратегію Асоціації наша місія, що втілена у коротку фразу.

На фото: Андрій Дорошин, Олександр Хмара, Ольга Ачарадзе

Створюючи стратегію Асоціації для нас було важливо зосередитись на тих завданнях, які є актуальними та важливими для більшості наших учасників. На цей час ми систематизували проблеми реальних підприємств галузі та об’єднали їх у групи за окремими напрямками. З часом така робота буде проводитись навіть більш глибоко, таким чином, буквально зможемо «тримати руку на пульсі» бізнесу. Крым того, реалізувати стратегію Асоціації було б не можливо, якщо нам не вдалося би налагодити зворотній зв’язок з усіма відповідними державними установами. Беззаперечно, це не є легким завданням. Ми розуміємо величезний обсяг змін, який відбувається у більшості з них у зв’язку із роботою нового уряду. Доречно зауважити, що ми є щиро задоволені тим курсом розвитку, який задекларований президентом та підтриманий парламентом. А саме, йдеться про курс до євроінтеграції. Обране керівництво Асоціації Імпортерів та Експортерів України є щирими прихильниками цього вкрай необхідного для країни руху. При цьому, важливо додати, що цей курс існує вже досить довгий період часу в нашій країні. Але, кажучи відверто, успіхи могли б бути набагато кращими. Однією з проблем на шляху до реалізації євроінтеграційних процесів ми бачимо «частковість» у впровадженні тих, чи інших відповідних програм.

Хотів би надати реальний приклад до цього. У другій половині 2019 року ми отримали одразу кілька звернень від підприємств, пов’язаних з торгівлею одягом та взуттям. Йшлося про певні труднощі, з якими зіткнулися підприємці. Розібравшись більш детально, стало зрозуміло, що стало природою їх труднощів. Речі, які купують згадані компанії, звичайно не відносяться до класу секонд-хенд так, як вони не є уживаними. Але, вони не мають і первинної вартості через те, що є залишками попередніх колекцій, які вже закінчилися в інших країнах. Після чого, вони були консолідовані у спеціальних накопичувальних розподільчих центрах компаній-власників торгівельних марок. Після деякого часу зберігання вони реалізовуються зацікавленим компаніям. Вартість одиниці товару є набагато нижчою, ніж вона представлена в актуальній колекції. Здається, що у цьому випадку, всі, хто є даному ланцюжку споживання мають бути щасливими: купуючи дешевше, компанія може запропонувати набагато нижчі ціни кінцевому споживачеві. Але, на жаль, не в нашому випадку. При митному оформленні, даний товар не відрізняється від актуального абсолютно нічим. До сих пір митна служба використовує у розрахунку митної вартості товару перелік індикативних цін, запобігаючи заниженню митної вартості товару. У динаміці ми бачимо постійне зростання індикативної вартості у базі митної служби. Через це імпортери змушені постійно піднімати вартість продукції на внутрішньому ринку за рахунок підняття сплати на мито, ПДВ та інші податки. Реальними є випадки, коли за прямим контрактом імпортери змушені сплачувати податки (мито, ПДВ), вирахувані з митної вартості (у відповідності до індикативної вартості митної бази), яка в кілька разів перевищує фактичну реальну вартість товару від постачальника. Численними є випадки, коли єдине рішення – розгляд таких спорів імпортерів та митної служби у судовому порядку.

На цьому прикладі ми яскраво бачимо, що такі суперечності стають складними випробуваннями та є суттєвими бар’єрами у розвитку міжнародної торгівлі в Україні. З огляду на це, під час однієї з наших спільних зустрічей з представниками торгівельних підприємств, народився яскравий слоган Асоціації: «Робимо торгівлю кращою!»», – зазначив голова правління Асоціації Імпортерів та Експортерів України Олександр Хмара.

Про цілі та їх пріоритети у розвитку новоствореного союзу нам детально розповів директор Асоціації Імпортерів та Експортерів України Андрій Дорошин: «Затвердження цілей нашої роботи, для мене особисто, було важливим для того, щоб з першого дня роботи спрямувати всі свої зусилля на найбільш необхідне. До прикладу, головним напрямком нашої роботи ми вважаємо адвокацію. Йдеться про вид діяльності, пов’язаний з впливом з боку представників недержавних організацій, таких, як наша Асоціація, на органи влади або місцевого самоврядування з метою досягнення прийняття (або неприйняття) ними певних рішень. Стосовно інструментів, які ми залучаємо в цій діяльності – це проведення експертизи законопроектів для державного органу, направлення листів до державних установ, подання петицій, проведення інформаційних компаній по обробці суспільної думки тощо. Інтерес у цій роботі є і з боку держави. Це у першу чергу пов’язано з постійною потребою органів державної влади у експертній інформації, яку вони не можуть задовольнити самостійно. Важливо додати, що цей вид діяльності є досить поширеним у більшості розвинених держав: США, Канада, Китай, країни Європейського союзу. Також, я вважаю, важливим висвітлення проблем галузі в інформаційних агенціях у потрібному ракурсі. Для більшості журналістів такі агенції є основним джерелом інформації. Окрім роботи з інформагенціями планується також висвітлення проблем у ЗМІ, для чого ми налагоджуємо контакти з редакторами провідних видань.

Організація наукових досліджень є важливим елементом у взаємодії з державними органами. Така аналітична інформація може бути використана, наприклад, на засіданнях комітетів, під час парламентських слухань та інше. Заключення відомих наукових діячів можуть стати вагомим аргументом у політичній дискусії.

Стосовно інших цілей нашої діяльності я хотів би зауважити напрямок професійної освіти та нетворкінгу. Адже сьогодні в бізнесі так важливо створення корисного кола зв’язків, які в подальшому допомагають швидко і максимально ефективно вирішувати різноманітні життєві і професійні задачі. Це також надасть можливість, щоб:

  • познайомитися ближче і обмінятися контактами з діловими людьми, представниками компаній-членів Асоціації з різних галузей;
  • представити свою компанію та знайти нових клієнтів і партнерів, можливості для співпраці та розвитку бізнесу;
  • дізнатися про результати діяльності Української Національної Асоціації Імпортерів та Експортерів України у поточному році та наші плани на майбутнє.

Стосовно навчальних програм, які ми плануємо проводити на постійній основі хочу сказати, що в останній час можна все частіше почути про необхідність у постійному навчанні. Life Long Learning (LLL), або навчання впродовж усього життя – це новий підхід у навчанні, який буде корисним для кожної людини. Він прийшов до нас зі Сполучених Штатів Америки. Всі навчальні заходи, які ми плануємо проводити будуть відображені у нашому календарі подій, що знаходиться на сайті Асоціації. У додаток до цього, на нашому сайті можна буде знайти відповіді на найбільш поширені запитання серед учасників Асоціації, наприклад:

  • Як відкривається та закривається  EX, EX-A декларація?
  • Як повернути ПДВ (VAT) виробнику у Європі?
  • Як правильно оформити вантаж по Т-1?
  • Як правильно скласти зовнішньо-економічний контракт?
  • Як заощадити при розмитненні на доставці вантажу?
  • Який перелік документів потрібен при імпорті вантажів до України?

І це лише мала частка тих питань, на які ви зможите знайти відповіді на нашому сайті.

На завершення, хотів би привітати усіх читачів журналу БізнесWoman зі святом, що наближається – Святого Валентина. Від імені Асоціації висловлюю щиру повагу до всіх жінок України, та зокрема, до жінок, що є представниками бізнес-середовища. Роль жінки у нашому житті має величезне значення з початку життя людини та до її завершення. Пишаємося вами, любимо, надихаємося та бажаємо, щоб так було і назавжди.