+38(050)6630132 businesswoman.if@gmail.com

Алгоритми не завжди працюють ідеально: Інстаграм-маркетолог

Алгоритми не завжди працюють ідеально: Інстаграм-маркетолог

Сьогодні більше неможливо заперечувати популярність та актуальність професій, пов’язаних із діджитал сферою. Саме про діяльність Інстаграм-маркетолога, плани на майбутнє та необхідні риси характеру для успішного бізнесу розкаже нам Діана Андрушко.   


Розкажіть, будь ласка, чим Ви займаєтеся, Діано?

Я Інстаграм-маркетолог. Що це означає і навіщо взагалі така професія потрібна? Інстаграм вже давно відійшов від політики соціальної мережі, де люди просто ділились моментами зі свого життя та фотографіями їжі (хоча, це навіть трохи сумно, було прикольно). Зараз це майданчик, в якому дуже багато грошей. І бренди все частіше починають виходити в Інстаграм, щоб шукати нових клієнтів та підвищувати свою впізнаваність. Найбільшого поширення це набуло під час пандемії, бо все перейшло в онлайн. І тут з’являюсь я. Адже тепер у соціальних мережах є свої процеси, які важко зрозуміти початківцям.


Я готую бренди (як комерційні, так і особисті блоги) до просування в Інстаграм та досягнення їхніх цілей.

Все починається із маркетингової стратегії, адже просто вести сторіз, писати пости й отримувати купу клієнтів вже не виходить. Я аналізую цільову аудиторію і конкурентів, створюю позиціонування та унікальність бренду, розроблюю стратегії комунікації та просування. Після цієї підготовки приступаю до ведення та просування: від контент-плану та сторіз до таргетованої реклами і роботи з блогерами.

І як результат – бренди бачить велика аудиторія, вони знаходять собі клієнтів та в рази окуповують ті гроші, які вкладають в маркетинг. І виходить win-win.

Як Ви плануєте свій вільний час та відпочинок? Чи це важливо для Вас? Чому?

Коли ти підприємець, із відпочинком справді складно. Я дуже люблю свою роботу, і довго відпочивати просто не виходить, я швидко перезаряджаюся.

Відпочинок для мене максимально важливий, адже без нього я просто вигораю. Тому я маю золоте правило: мінімум 1 день на тиждень я не працюю. Адже я не тільки маркетолог, але й дружина. І я хочу приділяти час та увагу своїй сім’ї. Тому щосуботи або щонеділі ми з чоловіком плануємо наш відпочинок. Це може бути якась поїздка або вихід в ресторан (працюємо вдома, тому вийти кудись в центр – вже свято). А іноді просто проводимо час вдома із фільмом, піснями під гітару та розмовами.

Також щодня ми гуляємо. Свіже повітря, трохи фізичної активності, кохана людина поряд – і за годину я знову готова повернутись до роботи з новими силами.

Що Вас мотивує та надихає?

Однозначно, моя родина. Адже я хочу хорошого майбутнього, і щоденно працюю над цим. Я бачу успіхи свого чоловіка, які мене надихають, а я надихаю його.
Також мотивують мої цілі та бажання. Допоки я чітко не визначила, чого хочу саме я, а головне, навіщо – нічого не виходило. Але тепер, коли я дозволила собі мріяти і хотіти більшого, робота пішла значно легше і продуктивніше.


Дуже надихають подорожі. До ковіду я подорожувала мінімум 2-3 рази на рік. Їздила за кордон, дивилась на інші культури і наповнювалась енергією. Тому з нетерпінням чекаю, доки знову зможу кудись вирватись і поринути в атмосферу іншої країни та її мешканців.

З якими труднощами стикається Інстаграм-маркетолог? Як їх подолати?

Перше, що спадає на думку, це сам ринок. Зараз дуже багато Інстаграм-маркетологів, які тільки вийшли з першого-ліпшого курсу, і вони вже професіонали. Ставлять дуже низькі ціни за свої послуги, що створює проблеми справжнім спеціалістам. Хто захоче платити в кілька разів більше, якщо на ринку є дешеві пропозиції. А найцікавіше – коли ці “спеціалісти” не виконують добре свою роботу, то довіра в очах підприємців падає до всіх інших. Але справжня професійність і добре пропрацьована воронка продажів працює на “відмінно”. Тому потрібно розуміти нішу, знати, як в ній працювати, і, найголовніше, знати ціну собі і своїм послугам. Адже краще – менше клієнтів за високі чеки, аніж багато роботи і мало грошей.
Ще б, певно, виділила сам Інстаграм. Він дуже непередбачуваний. Може просто так показати твій профіль меншій кількості людей, може показувати тобі твою ж рекламу… Алгоритми не завжди працюють ідеально, тому задача Інстаграм-маркетолога – впоратись із цими викликами якнайкраще для свого клієнта.

Які плани на майбутнє?


Грандіозні! Якщо серйозно, то ми з чоловіком хочемо відкрити своє діджитал-агентство. По суті, його прототип вже є, адже я – маркетолог, а він – графічний дизайнер, і ми працюємо у зв’язці. Для цього потрібно ще багато чого зробити, і я це розумію. Але попит переважає над пропозицією, тому потрібно створювати власну команду. Шукати тих людей, які справді будуть “в темі” або ж будуть готові швидко вчитись і показувати результати.


Також хочу запустити власний курс з Інстаграм-маркетингу. Без води, без гарних і голосних обіцянок про заробіток більше 1000 доларів через місяць навчання. Мені потрібні люди, які прийдуть за знаннями, які справді захочуть розвивати цю сферу, а не гнатись за цифрами і думати, що це легкі гроші.

Що порадите тим, хто тільки починає свій бренд?

1. Зрозуміти, навіщо їм це потрібно. В мене є улюблене питання: “щоби що?”. На нього завжди треба відповідати, коли виникає якась ідея чи бажання. Наприклад, я хочу почати свій блог. Щоби що? І ось тут вже має бути чітка сформована відповідь про місію, про цінності… Якщо її немає, то або треба шукати, або краще не починати.

2. Ретельно підготуватись до запуску. Розрахувати всі ризики, проаналізувати всі можливості і виконати всі стратегічні моменти. Один запал та крута ідея вже не працюють.

3. Не боятись засудження. Воно, скоріш за все, є й так. Ми не можемо подобатись усім. Але краще не подобатись комусь і проживати своє ідеальне життя, аніж боятись.

4. І з приводу конкретно Інстаграму, я навіть не раджу, а наполягаю на тому, щоб не було жодних накруток підписників. Це не тільки не принесе бажаного результату, а ще й зруйнує повністю сторінку. Адже головне не кількість підписників, а їхня якість (перевірено на своєму прикладі).

Назвіть топ-5 рис характеру успішної жінки.

1. Цілеспрямованість. На шляху завжди будуть з’являтись перешкоди, але тільки цілеспрямована людина зможе досягти своєї мети.

2. Стресостійкість. Жінкам часто важко відключити свої емоції в стресовій ситуації, але тільки холодний розум допомагає впевнено виходити зі складних ситуацій.

3. Не знаю, наскільки це риса характеру, але не можу про це не сказати. Любов до себе. Ми у себе одні, ми маємо піклуватись про себе, виконувати свої бажання та йти до своїх цілей. Не слухати заїжджені стереотипи про те, ким жінка має працювати, скільки заробляти і скільки мати дітей. Ми всі різні, наші бажання різні. І тільки ми їх знаємо.

4. Відповідальність за своє життя. Одна проста фраза: “ніхто нікому нічого не винен”. Ми самі відповідальні за своє життя. Ми самі вирішуємо ким бути, де жити і скільки заробляти. Неможливих речей в цьому світі дуже мало. А от зони комфорту занадто багато.

5. Вміння говорити. Який сенс я в це вкладаю: вміння чути інших і конструктивно висловлювати свою позицію. Скільки я вже бачила і чула різних історій, коли найкращі друзі, пара, колеги не змогли знайти спільну мову, і стосунки закінчувались. Як на роботі, так і в житті, ти маєш чути опонента, адекватно висловлювати свою точку зору і шукати компроміс. І в жодному разі не накопичувати всю образу в собі, адже це призведе до ще гірших наслідків.