«Крамничка добра» – так громадська діячка та засновниця Олена Сотничек назвала проект, мета якого – підтримати онкохворих українців та людей з інвалідністю, сиріт, серед яких чимало учасників бойових дій на Сході Україні. Принаймні, таке завдання стояло на початках роботи цієї соціальної інтернет-платформи, хоча наразі «крамничка» охоплює кілька напрямків. Однак її завдання залишається незмінним – підтримати тих, хто потребує допомоги. Поки в процесі розробка самої платформи і пошук інвесторів, працюють два сайти (продаж речей і Сайт по пошуку вакансій та допомоги).
– На сайті «Крамнички добра» чітко виписане завдання проекту: «Саме тут ви маєте змогу допомогти воїнам АТО, чи то вже Операції об’єднаних сил, волонтерам АТО, онкохворим та мамам діток з особливими потребами, сиротам, купуючи товари, виготовлені їхніми родинами запропонувати роботу чи навчання. Надати допомогу». Насправді є ще і напрямок аукціонів на сторінці в Фейсбуці, нам пропонують свої вироби небайдужі люди зі всієї України та з-за кордону; купують ці лоти небайдужі люди також із різних куточків світу. Ще одна особливість «крамнички» – це те, що вона має потужний зворотний зв’язок і надає можливість соціалізуватись, вчитись і розвиватись цим людям.

Часом стикаємось з відсутністю повного соціального забезпечення державними органами цих категорій людей. Та такі волонтерські проекти, як Крамничка Добра дуже допомагають цим людям, навіть інколи сумісними зусиллями вдається добитись змін в бюрократичних законах та нормах, щоб відстояти свої права і отримати по Закону належні засоби і пільги. Ми вчимо і хочемо донести міжнародний досвід до великих компаній і консорціумів про соціальну відповідальність,- це інструмент котрий їм дозволить підвищити репутацію та підняти свій рейтинг, в тому числі і інвестиційний, у таких компаній будуть охочіше купувати їх продукт, натомість в країні буде скорочуватись безробіття серед цих груп населення. Залучення співробітників і створення відділів Корпоративної Соціальної відповідальності через допомогу таким соціальним підприємництвам будуть в майбутньому підвищувати лояльність клієнтів і покупців.
– Що для благодійної е-платформи означає поняття «зворотній зв’язок»?
– Наведу кілька прикладів: ми виставили на продаж чудові дитячі книжки, які ще називають «книжки для розвитку», які зробила дружина учасника бойових дій. Він пішов добровольцем на передову, хоча за законом не мав іти – у родині шестеро діток. Родина з Донбасу, яка перебуває у «чорному списку» «ЛДНР». Родина була змушені втекти, проживає нині на Івано-Франківщині, де винаймає будиночок і збирає кошти на ремонт у новому будинку, котрий ім подарували жобрі люди в Полтавській області. Цим людям потрібні кошти, щоб його довести до ладу, та на лікування, тож, жінка до нас звернулась і запропонувала зроблені нею власноруч книги виставити на сайт. Книгу купили і так почались замовлення. Родина отримала кошти. Це і є зв’язок.
Звернулись батькі і рідні хлопчика котрий отримав черепно-мозкову травму, стан його був стабільно –тяжкий але ми разом з батьками на втрачали надію, попри не дуже гарні прогнози, шукали і діставали ліки та мед.засоби, після місяця коми на Різдво хлопчик повернувся до життя… В період реабілітації діти з спільноти КрамничкиДобра записували йому кожен день відео, пісні і просто передавали гарні побажання і одужання. Нещодавно ми зробили для цього хлопчика аукціон, бо реабілітація на місяць обходиться 300 000грн, і Даня прислав нам відео, де він сам вже розгортає подарунок, розмовляє і передає нам привіти… Ми всі плакали…»
Ще приклад: наші посестри з українського благодійного Charity Tuner попросили підтримати хлопчика, який задля порятунку хворої мами робить чудові речі hand-made. Я написала історію родини, виставила деякі речі на продаж – дуже швидко з усього світу почали надходити і кошти, і просто слова підтримки. Та кілька десятків благодійників замовляли хлопчику зробити для них певні речі, наразі він виконує замовлення.
– Як розвивається е-платформа, з якими проблемами стикаєтеся?
– Знаєте, є такий вираз: «Ворог не спить». Оскільки «Крамничка добра» активно розвивається, я вирішила писати короткі статті, чи то історії про наших воїнів і родини, які «працюють» у «крамничці». Люди почали коментувати та «лайкати» ці історії. І несподівано «крамничку» «атакували» невідомі видалили всі статті, розміщені на нашій сторінці у мережі Facebook, потім «злетів» основний допис про проект. Я вступила у переписку із службою підтримки Facebook, аж доки всі дописи не повернулися на нашу сторінку.
– Які маєте цікаві анонси на платформі?
КрамничкаДобра та KievColours (об’єднання патріотичних гідів) розпочали з серпня місяця Благодійний проект Екскурсій по Києву, частина коштів від яких, буде направлятись для допомоги учасникам проекту КрамничкиДобра: https://www.facebook.com/kramnychkaDobra.SOT/posts/266686107454709
Команда «Крамнички добра» приєдналась у вересні до організації Першого всеукраїнського сімейного фестивалю «Радість» для онкохворих дітей. Було організовано разом з ГО «Ділові жінки України» та Го «Біла Птаха» чудове свято дружби і діти малювали на нашій локації рушничок, котрий відправився в інші країни до онкохворих діток.
В цьому році «Крамнички добра» разом з ГО «Особливе життя» і мамами діток виступила організатором Інклюзивного сімейного Фестивалю #ЛісEcоFest для діток з інвалідністю, який заплановано провести 20-21.04.2019: ми отримали картини для продажу через «крамничку». Отримані кошти будуть використані на такі питання, як організація майстер-класів і придбання подарунків. Допомогу і подарунки зносять і прості люди. А ще ми хочемо презентувати одного нашого учасника, сироту Мишка, який пише прекрасні вірші і створює шедевральні реп- твори з віршів українських класиків. Ми з командою допомогли розпродати його збірку віршів, забезпечили з волонтерами на рік речами, допомагаємо продуктами. Діаспора допомогла йому записати спільно з EkaProject кліп про Україну. Михайло має серйозні проблеми із здоров’ям, для нього дуже важлива наша підтримка, і не лише матеріальна: хлопець відчуває, що комусь потрібен, що його роботи комусь можуть допомогти.
– Які ще проекти припали до душі та запам’ятались?
Я збирала і передавала вишиванки під Акцію «Вишиванка дитині АТО» і думала над тим, наскільки справедливим є твердження: вишиванка – це код українського народу
– Був чудовий проект, спільний з організацією «Волонтерська сотня», коли ми фактично усім світом збирали вишиванки та випускні костюми у подарунок дітям з так званої «сірої зони», а фактично для дітей, які мешкають у зоні бойових дій. Це – дивовижний проект. Він об’єднав тисячі людей з України й інших держав! Мене потішило, що багато вишиванок передали діти і молодь із різних куточків України, і додавали ще і свої листи на підтримку малечі з «сірої зони». В цьому році ми знову спільно будемо продовжувати такий проект…
Для мене кожен проект важливий, тому що від успішної його реалізації часто залежить здоров’я, а то і життя людини. Будемо робити цей світ кращим разом.
Детальніше: https://kramnychkadobra.com/a346709-platforma-kramnichkadobra-znischennya.html