Артем Сом: “На стороні безпеки державного кордону”

Артем Сом, начальник відділу прикордонної служби «Жуляни». 

Держприкордонслужба виконала всі визначені керівництвом держави завдання – створена система біометричного контролю функціонує на кордоні з країнами ЄС та на авіаційних напрямках, біометричне обладнання встановлене у 157 міжнародних та міждержавних пунктах пропуску.

Загалом з 11-го червня 2017 року до Євросоюзу у безвізовому порядку прослідувало 419 тис. громадян України (3% від загальної кількості, 12% – від тих, які прослідували за біометричними паспортами).

За останній місяць кількість українців-безвізовиків зменшення на 15%, і становить майже 29 тис. осіб.

Однак це втричі менше порівняно з першими 30-ма днями лібералізації візового режиму (майже 100 тис. наших співвітчизників).

При цьому масових непропусків суміжною стороною, як на початку прогнозували окремі експерти, не відмічається, а кількість відмов залишається незначною. Лише 0,2% від загальної кількості таких подорожуючих (10 тис.). Загалом за попередніми підрахунками у в’їзді в країни ЄС відмовлено понад 60 особам.

SONY DSC

Хочу зазначити, що Держприкордонслужба активно протидіє нелегальній міграції. Правила перетинання кордону нашої держави визначені Законом України «Про прикордонний контроль». Іноземцеві може бути відмовлено в перетинанні державного кордону, якщо він намагався використати підробні документи, або не виконує хоча б одну з умов в’їзду до нашої держави. Також немало випадків відмови у в’їзді  в Україну  особам та затримання осіб, які перебувають в обліках баз даних Держприкордонслужби на підставі доручень уповноважених державних органів, а також баз даних «Інтерпол».  Як правило, складнощів з мовним бар’єром не виникає, адже персонал нашого підрозділу здебільшого володії однією і більше іноземними мовами. При затриманні осіб представники нашого підрозділу діють виключно в рамках чинного законодавства.

В Україні протягом останнього часу істотно змінилися основні підходи до реалізації прав дітей на виїзд за межі держави. Це пов’язано з посиленням уваги з боку держави до інтересів дітей, удосконаленням механізму контролю за дотриманням чинного законодавства у сфері охорони дитинства та багатьма іншими факторами.

Правила перетинання державного кордону громадянами України затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 року №57 із змінами і доповненнями, передбачають, що перетинання державного кордону для виїзду за межі України громадянами, які не досягли 16-річного віку, здійснюється лише за згодою обох батьків (усиновлювачів) та в їх супроводі або в супроводі осіб, уповноважених ними, які на момент виїзду з України досягли 18-річного віку. Більш детально громадяни можуть ознайомитися з правилами в вищевказаному документі.

Як правило більшість відмов дітям в перетинанні кордону відбувається через незнання батьками вимог чинного законодавства та звичайної неуважності батьків.

Хочу зазначити, що в столичному аеропорту дійсно є послуги VIP обслуговування.

Бізнес термінал «В» аеропорту «Київ» (Жуляни) є частиною сучасного аеропортового комплексу столиці України. Простора двоповерхова будівля Бізнес Терміналу «В» виконана в унікальному та стильному дизайні, та є складовою єдиної функціональної інфраструктури разом з іншими терміналами «A» і «D» аеропорту. Приміщення Бізнес Терміналу оснащені сучасною системою клімат-контролю, відеонагляду, ліфтом, безкоштовним WI-FI, усім необхідним для осіб з обмеженими можливостями.

Обслуговування пасажирів Бізнес Терміналу «В» включає в себе: зустріч пасажирів та їх багажу, комфортні кімнати для очікування, індивідуальну реєстрацію на рейс пасажирів та багажу, упаковку багажу, індивідуальне проходження контролю на авіабезпеку, митного та прикордонного контролю, слідування пасажирів та багажу до/з повітряного судна окремим транспортом, а також паркінг для автотранспорту пасажирів.

В очікуванні свого рейсу є можливість скуштувати чудові страви ресторану та ознайомитись з свіжою пресою. Послуги не закінчуються в аеропорту, пасажири мають можливість скористатися послугою трансферу з аеропорту в місто, між терміналами аеропорту або до  аеропорту «Бориспіль».

Крім цього в міждународному аеропорту «Київ» працює послуга  «Priority Line».

Priority Line – це послуга прискореного проходження всіх формальностей, а саме: персональне супроводження співробітниками служби Priority Line, обслуговування без черг, зустріч та розміщення автомобілів замовника на привокзальній площі, упаковка, реєстрація та оформлення багажу, проходження контролю на авіаційну безпеку, прикордонного та митного контролю через спеціально обладнані пункти в терміналі. Також слідування до/з повітряного судна окремим комфортним транспортом та допомога з багажем.

Як правило вищевказаними послугами користуються пасажири, які цінують свій час та мають на це відповідні кошти.

Жінки-військовослужбовці – це невід’ємна частина нашого колективу, яка становить близько 40% від персоналу підрозділу. Хочу зазначити, що з покладеними на них завданнями вони справляються не гірше за чоловіків, а що стосується роботи з перевірки документів, проявляють більшу пильність та уважність. У нашому підрозділі є жінки, які проходять службу на керівних посадах. Зі своїми посадовими обов’язками справляються в повному обсязі та вважаю їх фахівцями і гарними керівниками, про що свідчать схвальні відгуки від підпорядкованого персоналу.

Керівництвом нашої служби чітко визначені основні напрями діяльності та подальшого розвитку державної прикордонної служби України у 2018 році.

/Головною метою є – забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері безпеки державного кордону України, охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні.

Основними напрямками цієї діяльності є:

–                  модернізація системи охорони державного кордону. Підвищення готовності держприкордонслужби до виконання завдань із захисту державного кордону та рівня її боєздатності. Розвиток прикордонної інфраструктури;

–                  Розвиток інтегрованого управління кордонами з урахуванням кращого міжнародного досвіду;

–                  Підготовка до охорони тимчасово неконтрольованих ділянок державного кордону після відновлення територіальної цілісності України;

–                  підвищення рівня довіри до держприкордонслужби. Зміцнення засад національно – патріотичного виховання і головних чеснот прикордонників;

Реалізація основних напрямів здійснюватиметься шляхом запровадження кращих практик у сфері управління кордонами та виконання завдань стратегії розвитку держприкордонслужби.